Mire figyeljünk a számlázó programok bejelentésénél?

Mire figyeljünk a számlázó programok bejelentésénél?

Közeledik november 15-e, a számlázó programok bejelentésének a legtöbb adózót érintő határideje. Bár a bejelentés szabályai első látásra talán egyszerűnek tűnnek, mégis a gyakorlati életben felmerülő esetek több kérdést is felvetnek, melyekre érdemes figyelemmel lenni majd a nyomtatvány kitöltése során. A BDO Magyarország írásban a számlázó programok bejelentésével kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglalja össze.

Meddig kell a bejelentést teljesíteni?

A számlázó programok bejelentésével kapcsolatos új kötelezettség a 2014. július 1-én hatályba lépett új 23/2014-es NGM rendelettel került bevezetésre. A rendelet szabályai alapján, 2014. október 1-ét követően az adóalany köteles az általa használt számlázó program illetve online számlázó rendszer beszerzését, használata megkezdését illetve használatból történő kivonását a használatba vételt illetve a használatból történő kivonást követő 30 napon belül az adóhatósághoz, az erre a célra rendszeresített nyomtatványon bejelenteni.

Fontos, hogy a 30 napos határidő számítása során a tényleges használatbavétel időpontját kell figyelembe venni, így amennyiben a számlázó program beszerzése megtörténik, de a használatba vételre csak később kerül sor, akkor a beszerzési kötelezettséget csak a tényleges használatbavétel megkezdésétől számított 30 napon belül kell teljesíteni, vagyis a már beszerzett, de még használatba nem vett számlázó program esetében nem kell bejelentést tenni.

 

Tovább a cikkre