MEGHÍVÓ

MEGHÍVÓ

Az EcoFact Könyvelőiroda ingyenes, nyitott rendezvénye cégvezetők, vállalkozók számára szeptember 26-án.

 

Hogyan készüljünk a Ptk. változásaira, mennyiben befolyásolják a változások cégünk életét? Milyen szükséges lépéseket kell megtegyünk, hogy a szabályoknak megfeleljünk? Van-e lehetőségünk a fejlődésre? Támogatják-e fejlesztési szándékainkat?

 

2014. március 15-től hatályos az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) A változás számos területet és ügyet érint az ügyvezetők felelősségétől a szerződéseken át a társasági szerződésig. Az idén március 15-e után alapított társaságokra értelemszerűen már az új törvény szabályai az irányadók, de a korábban alapított társaságok tagjai is kötelesek társaságaikat az új törvény szabályainak megfeleltetni. Ez a kötelezettség automatikusan beáll, amikor a tagok a társasági szerződést vagy egyéb cégadataikat a határidő után először módosítják, de legkésőbb 2016. március 15-én minden hazai vállalkozásnak az új Ptk. szabályai szerint kell működnie.

 

A legfájdalmasabban talán a kötelező törzstőke emelés érinti a vállalkozásokat. Ön gondolkodott már azon, hogy hogyan tudja végrehajtani a törzstőke emelést? Tudja, hogy a törzstőke emelést belső erőforrásokból is véghez tudja vinni, nem csak készpénz formájában pótolni? Tudta, hogy lehetősége van tagi kölcsön, eredménytartalék, apport, stb. formájában is emelni a törzstőkét? Abban az esetben azonban, ha ezt az utat választja, jó előre gondolkodnia kell, hiszen ennek az alapjait már a 2014-es zárásban le kell, fektesse.

 

Szeretné bővíteni vállalkozását? Kíváncsi, hogy milyen pályázatokra számíthat a jövőben? 2014 őszén indulnak az új, 2020-ig tartó EU támogatási ciklus első pályázatai. A korábbi időszakhoz képest az új program (Széchenyi 2020) támogatási rendszere számos kulcsponton is módosul. A vállalkozások számára örömteli, hogy a támogatások mintegy 60%-a immár közvetlen gazdaságfejlesztési célokat fog szolgálni. Sokak számára azonban kedvezőtlen lehet a módosuló támogatási térkép, mely a jövőben hangsúlyosabban határolja le a preferált és a nem preferált településeket. Az előadás célja, hogy a részt vevőknek felvázolja a következő időszak pályázati lehetőségeit, illetve a sikeres pályázati részvétel legfontosabb kritériumait.

 

Könyvelő irodaként és gazdasági tanácsadóként úgy érezzük, felelősségünk Önt tájékoztatni ezekről a változásokról és a hozzákapcsolódó tennivalókról.

Fogadja el meghívásunkat egy kötetlen fórumra, ahol jogász, könyvvizsgáló és pályázatíró előadók tanácsaival segítjük Önt abban, hogy áttekinthesse 2014-2015 évi kötelességeit és lehetőségeit vállalkozását érintően!

 

Időpont:            2014. szeptember 26. 10:00

Helyszín:            KultPince - 2200 Monor, Strázsahegy, Kövidinka sor

 

Program:

10:00     Érkezés, regisztráció, köszöntés

10:30     Dr. Ambrózi András, ügyvéd – A PTK változásai (Témák: a cégeljárás megváltozott szabályai - cégalapítás; átalakulás; megszüntetés - vonatkozó rendelkezéseinek vázlatos ismertetése; a társasági jog változásainak családjogi és öröklési jogi vonatkozásai; a cégtulajdonosokat, cégvezetőket terhelő – elsősorban határidőhöz kötött – kötelezettségek ismertetése; felszámolás vagy végelszámolás – buktatók és lehetőségek; nem fizető adósok - a követelések, kintlévőségek jogi úton történő érvényesítésének lehetőségei.)

11:00     Litvai Enikő, okleveles könyvvizsgáló, okleveles adószakértő, költségvetési és IFRS  minősítésű könyvvizsgáló, EU pályázatíró szakreferens, adótanácsadó – A PTK változása a számvitel tükrében (Érintett témakörök: a tőkeemelés módjainak hatása az eredményre, pénzügyi lízing kezelése, behajtási költségátalány könyvelése, támogatások nyilvántartása, belső szabályzatok kiemelt szerepe az ügyvezetői felelősség kapcsán.)

11:30     Hégely Péter – pályázatíró – A 2014-2020 közötti időszak EU pályázati lehetőségei

12:00     Kérdések-válaszok

12:30     Ebéd

13:30     Borkóstoló a KultPince boraiból

 

 

 

Maradjon velünk az előadásokat követően is, legyen vendégünk a Monori Pincefaluban, a KultPincében (www.kultpince.hu) egy könnyű ebédre és egy borkóstolóra, ahol kötetlen beszélgetés keretében személyes kérdéseket is feltehet cégünk alkalmazottainak és előadóinknak!

 

 

 

 

 

 

 

Amennyiben Önnek kérdése van a témával kapcsolatban, és azt az előadás megkezdése előtt legkésőbb két nappal írásban felteszi (e-mailben), arra előadóink a helyszínen választ adnak. Az előadás alatt feltett kérdésekre pedig vagy a helyszínen, vagy utólag írásban felelnek.

 

Jelentkezés a jelentkezési lap kitöltésével és elérhetőségeinkre való visszajuttatásával lehetséges!

 

Igény esetén transzfert szervezünk! Ennek feltételeiről érdeklődjön jelentkezésekor!

 

Bővebb információ, a jelentkezési lap, és kérdések eljuttatása:

Gyulavári Andrea, 30 382 5942, boma-project@t-email.hu